Retourneren en ruilen bij Ledershop.be

Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die wij aanbieden kan het soms voorkomen dat je een artikel ontvangt welke niet helemaal naar wens is. In dat geval kan je het artikel retour sturen of ruilen, samen met jou kijken we dan graag naar een passende oplossing.

Mocht het voorkomen dat je een artikel ontvangt welke niet in goede staat verkeerd, dan verzoeken wij je om hiervan een melding te maken bij de klantenservice en vervolgens het artikel binnen het zichttermijn van 30 dagen samen met de factuur retour te sturen.


Producten 30 dagen opzicht

Voor al jouw bestellingen bij Ledershop.be geldt een zichttermijn van 30 dagen. Het zichttermijn gaat in op de dag dat je jouw producten in jouw bezit hebt. Binnen dit zichttermijn mag je het product beoordelen en bekijken (maar niet gebruiken). Is het bestelde product toch niet helemaal naar wens? Dan kan je deze binnen de zichtperiode van 30 dagen aanmelden als retour en heb je nog 7 dagen om het retour te sturen. Na afloop van het zichttermijn van 30 dagen wordt je definitief de eigenaar van de producten. Na deze zichtperiode kunnen de producten niet meer door ons terug genomen worden.

Controleer na ontvangst van jouw bestelling altijd het of het product compleet en onbeschadigd geleverd is. Indien het incompleet of beschadigd is geleverd verzoeken wij je zo snel mogelijk contact op te nemen. Wij kijken dan graag met jou naar een passende oplossing.


Een artikel retourneren

Is het bestelde artikel toch niet helemaal naar wens? Dan kan je de onbeschadigde en ongebruikte artikelen tegen bepaalde voorwaarden retour sturen. De kosten voor retourzending van thuis naar Lederstore zijn voor jouw eigen rekening. Indien je een artikel retour wilt sturen kan je het herroepingsformulier gebruiken of rechtstreeks contact met ons opnemen.

Retour sturen via postagentschap
Je kunt het artikel via een postagentschap verzenden. Houd hierbij rekening dat retourzendingen voor jouw eigen risico zijn. Dit houdt in dat Ledershop.be niet aansprakelijk is voor beschadigingen of het zoekraken van de retour te sturen artikelen tijdens het transport e.d. Vraag daarom altijd om een traceercode bij jouw postagentschap en bewaar deze goed.

Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om geretourneerd te kunnen worden:

- binnen de zichttermijn van 30 dagen;
- het artikel moet compleet zijn;
- Indien mogelijk in de originele staat en (fabrieks)verpakking;

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Nadat het artikel door ons in ontvangst is genomen wordt deze gecontroleerd. Het betaalde bedrag zal, na definitieve bevestiging van de retour, binnen het terugstort termijn van 14 dagen terug gestort worden op jouw rekeningnummer.

Een retour dient naar onderstaand adres (géén bezoekadres) gestuurd te worden:

LS Magazijn
Grotestraat 32
5836 AG Sambeek
Nederland

Pakketten e.d. niet onder rembours sturen, deze worden niet aangenomen.


Het ruilen van een artikel

Het ruilen van een artikel voor een artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert dan jouw eerdere bestelling binnen het zichttermijn van 30 dagen en besteld vervolgens het gewenste artikel via dezelfde bestel stappen. Voor het opsturen van de nieuwe artikelen brengen wij verzendkosten in rekening.

Indien een artikel geruild moet worden door een fout van Ledershop.be, dan zijn de kosten voor onze rekening.


Verkeerd artikel ontvangen?

Als je een verkeerd artikel hebt ontvangen neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice van Ledershop.be. Wij kijken dan graag samen met jou naar een passende oplossing.